/Files/images/9728.jpg

КЗ "ДНЗ №272" входить до районної мережі шкіл сприяння здоров’ю

  • Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота
  • про здоров’я — це найважливіша праця педагога.
  • від життєрадісності , бадьорості дітей залежить
  • їхнє духовне життя, світогляд, розумовий
  • розвиток, міцність знань, віра у свої сили…

НАШ ДЕВІЗ:

"ДІТИ, БАТЬКИ, ВИХОВАТЕЛІ ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ"

ПЕДАГОГИ ДОТРИМУЮТЬСЯ ПРИНЦИПУ - "НЕ НАШКОДЬ!"

ПЕДАГОГІКА ЗДОРОВ’Я– це фізичне здоров'я, душевна злагода, екологія думки, почуття власної гідності, чисті помисли, радість серця. Це є формула здоров’я кожної дитини, кожної людини.

З метою розбудови закладу дошкільної освіти - школи сприяння здоров’ю розроблена концепція, яка визначає загальну характеристику діяльності закладу, головну мету, основні завдання та шляхи їх реалізації. Відповідно концепції створена модель закладу школи сприяння здоров’ю за програмою "Педагогіка здоров’я", яка передбачає основні напрямки роботи по оздоровленню дітей, шляхи реалізації, структурні компоненти програми та мету. Діяльність Школи сприяння здоров’ю за програмою «Педагогіка здоров’я» охоплює фізичне, психічне та духовне здоров’я дошкільнят та спрямована на співпрацю з педагогами, дітьми, батьківським колективом. У ЗДО склалася чітка система фізкультурно–оздоровчо їроботи в поєднанні з лікувально-профілактичними, психо-гігієнічними, загартувально-оздоровчими заходами, яка забезпечує можливість набуття дитиною фізичних навичок, фізичних якостей та необхідність здорового способу життя.

Основні напрямки педагогічної роботи:
  • формування потреб здорового способу життя;
  • виховання духовно розвиненої особистості;
  • екологічне виховання;
  • створення умов для всебічного розвитку особистості;
  • демократизація та гуманізація навчально- виховної роботи;
  • міжособистісний розвиток.
Головна мета:
  • забезпечення умов для цілісного розвитку особистості дитини;
  • розвиток природних нахилів та здібностей дітей;
  • пошук оптимальних шляхів розвитку особистості;
  • збагачення інтелектуального потенціалу кожної особистості;
  • здійснення психолого-педагогічної допомоги дитині в становленні її особистості, соціалізації, життєвому самовизнанченні
  • виховання здорової дитини.
Основні завдання:
  1. Допомогти дошкільнику збагатити знання про здоров'я, виховувати в них бажання до здорового способу життя.
  2. Створити відповідне матеріальне та дидактичне середовище для реалізації фізкультурно-інтелектуального напрямку.
  3. Оновити навчально-виховний процес, педагогічні технології на основі провідних ідей педагогіки.
  4. Створити умови для формування пізнавальних інтересів мотивів діяльності у роботі з дітьми.
  5. Створити умови для розвитку здорової особистості, що знає та дотримується валеологічних вимог щодо збереження власного здоров'я.
  6. Створити умови для формування компетентної особистості з належно розвинутим почуттям моральних норм, із сформованою екологічною орієнтацією.
  7. Спрямувати зміст виховної роботи з батьками та дітьми на формування особистісних рис громадянина України, який є носієм духовної культури народу, його національної ментальності.

Здоров'я - найважливіша цінність не лише окремої людини, а й загалом усього суспільства. Щоб людина мала змогу піклуватися про своє здоров'я, про розвиток, вона повинна свідомо ставитися до життя як найважливішого дарунку природи. Тому формувати культуру здоров'я особистості, прищеплювати розуміння пріоритету здорового способу життя, надавати ґрунтовні знання про основи здоров'я потрібно дітям з раннього віку, щоб знання, вміння та навички перейшли у звичні, необхідні потреби.

/Files/images/9729.jpg

Модель „Школи сприяння здоров’ю“

/Files/images/4520.jpg

Дидактичні принципи, якими керується в своїй роботі «Школа сприяння здоров’ю»

Досягти певного результату можна лише у разі дотримання низкидидактичних принципів, тому у своїй роботі ми дотримуємося таких принципів:

  • · Принцип систематичності— полягає у безперервності, планомірності використання засобів фізичного виховання.

Систематичне, щоденне проведення методів «Оздоровчого комплексу»

(ранкової гімнастики у визначений режимом школи час, вживання соків, гімнастику пробудження, проведення спеціальних занять, систематична робота спортивного клубу, занять з психології та інше ), не тільки сприяють успішному вирішенню лікувальних завдань, а й відіграють велику виховну роль, привчаючи дітей до організованості та режиму. Систематичне проведення усіх форм «Оздоровчого комплексу» потрібне для повноцінного оздоровлення дітей.

  • Принцип від простого до складного-поетапне підвищення вимог, поступове введення оздоровчих метод, що ставляться перед дитиною. Це стосується як конкретних оздоровчих, так і виховних завдань.
  • Принцип поетапного підвищення вимог— це важливо для адаптації організму дитини до підвищеного навантаження та вирішення виховних завдань. Не можна вимагати від дитини всього одночасно.

(Сьогодні дитина зможе виконати одне завдання, а завтра в неї стане достатньо сил щоб виконати більш складніші вправи).

  • Індивідуальний підхід до кожної дитини— враховує особливості розвитку кожної дитини. Адже не всі діти захоплюються футболом чи іншим видом спорту, деякі діти по своєму темпераменту не бажають ціленаправлено займатись спортом. Тут ми можемо запропонувати різні види занять за їх смаком, адже без психологічного комфорту не можливо забезпечити фізичне здоров’я.
  • Принцип посильності— всі засоби, що використовуються для оздоровлення певної дитини або групи дітей, повинні бути посильними за своєю структурою, так і за рівнем фізичного навантаження. Не можна силоміць оздоровити дитину тому в нашому комплексі враховані, як вікові особливості дитини так і індивідуальні.
  • Принцип обліку вікового розвитку рухів— це добір певних засобів, враховуючи вікові особливості дитини. Не можна використовувати одні і ті ж методи для різних вікових груп, потрібно врахувати всі вікові особливості дитини. Також потрібно вести облік виконання вправ не два рази на рік, а кожного місяця відмічаючи зміни в розвитку дитини.
  • Поєднання загального та спеціального впливу-цей принцип має особливе значення у дитячому віці, адже не все дитина може засвоїти на стандартних заняттях.
  • Принцип чергування, або розсіяного м’язового навантаження— важливий для запобігання стомлюваності у дітей. Він передбачає таке поєднання засобів впливу на дитячий організм, щоб робота одних м’язів, які здійснюють рухи, чергувалися з роботою інших, залишаючи можливість для відновлювальних процесів. Доведено, що під час розумової праці активно функціонує ліва півкуля головного мозку, а на занятті фізичної культури, головне навантаження несе права півкуля, а ліва відпочиває. Тому в нашому закладі організовано, фізкультхвилинки, фізкультурні паузи, проведення окремих занять на свіжому повітрі.
  • Принцип свідомості та активності— найкращий результат досягається тоді, коли дитина активно і свідомо бере участь у заняттях по оздоровчій роботі. Тому у нас виключено метод примусу, якщо з якоїсь причини дитина не хоче сьогодні виконувати якийсь вид діяльності, вона може зайнятись чимось іншим за своїм інтересом. Особливе значення принцип свідомості та активності має для розвитку рухових навичок та поліпшення якості рухів.

Квітка здоров'я

/Files/images/3399.jpg

Спортивна розвага "Про лінь забудеш-здоровим будеш"

/Files/images/5219.JPG /Files/images/5269.JPG
/Files/photogallery/2283.JPG /Files/photogallery/3872.JPG
/Files/photogallery/8452.jpg /Files/photogallery/8422.jpg
/Files/photogallery/8512.jpg /Files/photogallery/8222.jpg

Педагоги КЗ «ДНЗ №272» впроваджують в роботу з дітьми програму з основ здоров'я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба дбати, про себе треба знати».

Проводяться Дні здоров'я за темами:
  • · Хто я такий? Що я знаю про себе?»

Мета: формувати у дітей уявлення про людину як живу істоту, вміння визначати зовнішні органи людини, розрізняти стать за окремими ознаками, викликати бажання більше дізнатися про себе.

  • · «Відчини свої віконця – ти побачиш світ і сонце»

Мета: формувати елементарні уявлення про очі як орган відчуття, значення зору для людини, ознайомлювати з профілактичними заходами щодо захворювання очей, правила безпеки для очей.

  • · «Наші ручки та ніжки»

Мета: ознайомлювати дітей з будовою рук та ніг, формувати розуміння користі фізичних вправ.

  • · «Чого бояться наші вушка»

Мета: ознайомлювати дітей з органами слуху, їхнім значенням для людини, правилами безпеки, формувати гігієнічні навички догляду за вухами.

  • · «Допитливий носик»

Мета: сприяти усвідомленню дітьми того, що ніс – важливий орган людського тіла, ознайомлювати з внутрішньою будовою, функціями, формувати гігієнічні навички.

  • · «Про що розповів нам ротик. Чому хворіють наші зуби»

Мета: спонукати дітей пізнавати себе, формувати уявлення про рот як орган людського організму, язик як орган смаку, ознайомлювати дітей з профілактикою захворювань ротової порожнини.

  • · «Казка про принцесу Ласунку»

Мета: розширювати уявлення дітей про правильне харчування, сприяти розумінню того, що відбувається з їжею в організмі, залежності стану здоров'я людини від продуктів харчування.

  • · «Геркулесова наука»

Мета: продовжувати формувати елементарні уявлення дітей про органи людини, м'язи, їхнє призначення, виховувати бажання бути здоровими, займатися спортом, фізкультурою

  • · «Мандрівка країною Валеологія»

Мета: закріплювати уявлення про будову тіла людини та внутрішні органи, конкретизувати уявлення про загартування, види спорту, правила безпечного відпочинку, здорове харчування, правила техніки безпеки, виховувати інтерес до фольклору валеологічної тематики, сприяти свідомому ставленню до свого здоров'я та здорового способу життя.

Сторінка здоров’я

Головне — здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я — дбай!

/Files/images/7058.jpg

Як навчити дітей здоровому способу життя

Абетка першої медичної допомоги

Запобігання дитячому травматизму - одна з найактуальніших проблем сучасного світу

Про здоров'я треба дбати

/Files/images/3834.jpg /Files/images/3835.jpg
/Files/images/3836.jpg /Files/images/3837.jpg

Дослідницько-експериментальна діяльність

«Щоб здоровими зростати, корисну їжу треба вживати»

Мета: Дати знання дітям про корисну та шкідливу для їхнього здоров'я їжу. Формувати елементарне уявлення про вітаміни та їхнє значення для фізичного розвитку людини. Збагачувати практичний досвід дитини, надавати їй можливість виявляти творчу ініціативу, приймати рішення. Активізувати словник дітей іменниками та прикметниками на позначення продуктів харчування. Заохочувати дошкільнят до досліджень та експериментувань. Розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, робити узагальнення, висувати припущення, обґрунтовувати власну думку. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення, фонематичний слух. Виховувати свідоме ставлення до свого здоров'я, дружні стосунки між дітьми.

Дати знання дітям про корисну та шкідливу для їхнього здоров'я їжу.

/Files/photogallery/10.JPG /Files/photogallery/11.JPG
/Files/photogallery/12.JPG /Files/photogallery/13.JPG

Колективний перегляд заняття у другій молодшій групі "Важливі речі для малечі"

/Files/images/7510.JPG /Files/images/7514.JPG
/Files/images/7517.JPG /Files/images/7535.JPG

Абетка небезпеки для малечі

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.