На виконання ст.20 Закону України «Про освіту» у закладі дошкільної освіти створено умови для навчання, виховання і розвитку осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальних потреб і можливостей дошкільників.
Інклюзія (включення) – процес збільшення ступеня участі всіх дітей у соціальному житті, в різних програмах.
Інклюзивне начання
Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті чітко визначено, що рівний доступ до якісної освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян (незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану) на отримання якісної освіти. Світовою тенденцією сучасності є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з особливостями психофізичного розвитку, починає формуватися нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично та інтелектуально неповносправних.
Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками. ЗДО це заклад, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, а зокрема.
Головний принцип інклюзивного навчання
- перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;
- соціально медико - педагогічний супровід дітей;
- забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.
Інклюзивний підхід
Створення таких умов, за яких діти мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими потребами, які перебувають в масовій дошкільній групі. Водночас, усі діти в таких умовах краще адаптуються до навколишнього середовища оволодівають соціальними навичками почуваються більш самостійними потрібними в суспільстві.
Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами
- Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:
- моторний
- мовний
- соціальний
- емоційний
- розвиток дитини.
- Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
Діти з особливими потребами
ОФІЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ:
Проєкт концепції розвитку інклюзивної освіти
Всеукраїнський фонд "Крок за кроком". Проєкт "Інклюзивна освіта"
Офіційний веб-сайт проєкту "Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні"
Особлива дитина
«Діти з особливо освітніми потребами: правила взаємодії з ними» https://www.youtube.com/watch?v=glwZ9xAgVq8
Коментарi