/Files/images/7474.jpg

На виконання ст.20 Закону України «Про освіту» у закладі дошкільної освіти створено умови для навчання, виховання і розвитку осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальних потреб і можливостей дошкільників.

Інклюзія (включення) – процес збільшення ступеня участі всіх дітей у соціальному житті, в різних програмах.

Інклюзивне начання

Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті чітко визначено, що рівний доступ до якісної освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян (незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану) на отримання якісної освіти. Світовою тенденцією сучасності є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з особливостями психофізичного розвитку, починає формуватися нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично та інтелектуально неповносправних.

Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками. ЗДО це заклад, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, а зокрема.

/Files/images/tiger-1329662680.png

Головний принцип інклюзивного навчання

  • перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;
  • соціально медико - педагогічний супровід дітей;
  • забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.

Інклюзивний підхід

Створення таких умов, за яких діти мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими потребами, які перебувають в масовій дошкільній групі. Водночас, усі діти в таких умовах краще адаптуються до навколишнього середовища оволодівають соціальними навичками почуваються більш самостійними потрібними в суспільстві.

Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:
  • моторний
  • мовний
  • соціальний
  • емоційний
  • розвиток дитини.
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

/Files/images/6273.png

Діти з особливими потребами

/Files/images/7336.jpg

/Files/images/7337.jpg

/Files/images/7338.jpg

/Files/images/7339.jpg

ОФІЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ:

Проєкт концепції розвитку інклюзивної освіти

Всеукраїнський фонд "Крок за кроком". Проєкт "Інклюзивна освіта"

Офіційний веб-сайт проєкту "Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні"

Особлива дитина

«Діти з особливо освітніми потребами: правила взаємодії з ними» https://www.youtube.com/watch?v=glwZ9xAgVq8

ДЛЯ ДІТЕЙ суспільство без бар'єрів Переглянути

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.