/Files/images/3295.jpg

«Перш ніж дитина осмислить усю глибину тієї істини, що вона – громадянин своєї країни, і це покладає на неї великі обов’язки, вона має навчитись платити добром за добро,творити своїми силами щастя і радість іншим людям»

(В.Сухомлинський)

Діти – найдорожче, що є в будь-якому суспільстві, незалежно від політичного ладу і релігійного віросповідання. І саме в дитинстві, малюки потребуютть найбільшої уваги та захисту. Розуміючи це, наше суспільство стоїть перед рішенням найважливішої проблеми: як захистити права дитини, врятувати покоління, яке повинно нас змінити? Соціальні, економічні та ідеологічні зміни, що відбуваються в даний час, не можуть залишити без зміни систему дошкільного виховання та навчання. І питання про обов’язкове забезпечення інтересів і прав дітей, створення необхідних умов для розвитку, правове виховання дошкільнят вийшли на перше місце.

Основна ідея роботи з правового виховання дошкільнят

Визнання дитини повноцінної і повноправною особистістю: вільної і відповідальної, яка знає свої права і адекватні способи поведінки у випадках їх порушення, що володіє почуттям власної гідності і з повагою відноситься до інших, здатної на власний вибір і з розумінням сприймає думки і переваги оточуючих.

ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ Є:

  • створення умов для формування у дітей правової компетентності;
  • ознайомлення з соціально-правовими нормами і правилами поведінки у формі, що відповідає віку;
  • формування у дітей: соціальної відповідальності, здібностей розуміти і оцінювати свою поведінку і вчинки оточуючих людей, навичок спілкування в різних ситуаціях з орієнтацією на ненасильницьку модель поведінки;
  • виховання у дітей шанобливого і терпимого ставлення до людей незалежно від їх походження, расової та національної належності, мови, статі, віку, особистісного та поведінкового своєрідності, в тому числі зовнішнього вигляду і фізичних вад;
  • сприяння процесу формування у дітей: почуття власної гідності, своєї думки і навичок його вираження, умінь конструктивного вирішення конфліктів і суперечок; виховання поваги до гідності і думки іншої людини;
  • створення в дошкільному навчальному закладі правового простору і умов для підвищення кваліфікації вихователів у сфері правового виховання;
  • підвищення рівня правової культури педагогічного складу дошкільного освітнього закладу та батьків дітей, які відвідують дитячий сад;
  • створення умов для організації взаємодії сім'ї та дошкільного навчального закладу з питань правового виховання та залучення батьків у правовиховний процес;
  • підвищення рівня соціально-правової захищеності дітей як в дошкільному навчальному закладі, так і в сім'ї;
  • формування у батьків розуміння відповідальності сім'ї за дитину, за дотримання його прав, необхідності створення в родині взаємин, заснованих на розумінні, турботі, ненасильницьких способи спілкування;
  • надання необхідної допомоги сім'ям у здійсненні правовиховної діяльності.

Основні напрямки нашої роботи з дітьми з правової культури:

  • допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність, разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини;
  • вчити толерантно спілкуватися один з одним;
  • виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших; формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок);
  • заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.

Основними принципами реалізації програми по правовому вихованню

Систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв’язок із заняттями з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом, музичного виховання, вільної, ігровою, театралізованою діяльністю. Але найважливіша складова, яка правову культуру дитини- це правова культура дорослих та їх відповідна поведінка.

Робота з реалізації програми по правовому вихованні дошкільнят розподілена на три етапи:

  1. Робота з колективом ЗДО
  2. Робота з підвищення правової культури батьків
  3. Робота з дітьми.

Схема роботи з правового виховання

В закладі дошкільної освіти діти набувають елементарних правових знань, які є складовою необхідного дітям комплексу знань про життя. Вони є доповненням до знань про навколишній світ, соціальну дійсність, сприяють формуванню в маленьких громадян загальнолюдських цінностей, що, в свою чергу, є основою для їх соціалізації

/Files/images/7987.jpg

/Files/images/7988.jpg

Схема роботи з правового виховання

/Files/photogallery/prava.png



/Files/images/8.jpg

ЗАКОН УКРАЇНИ "Про охорону дитинства"

"Конвенція ООН про права дитини"

Європейська Конвенція про здійснення прав дітей

ТЕРМІНИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ В ПРАВОВОМУ ВИХОВАННІ:

  • Правовідношення- передбачені юридичними нормами і гарантовані державою суспільні відношення.
  • Правосвідомість- сукупність знань, уявлень людей про право, їх відношення до права.
  • Система права- це єдність всіх діючих юридичних норм даної держави і підрозділи на галузі та інститути.
  • Юридична норма-це загальнообов'язкове правило поведінки, установлене і забезпечене державою.
  • Закон-це нормативно - правовий акт органу законодавчої влади або самого народу, який регулює найважливіші суспільні відношення, приймається в особливому порядку і володіє юридичною силою.
  • Держава-це організація політичної влади домінуючої частини населення в соціальнім неодноріднім суспільстві, за допомогою якої забезпечується керівництво його цілісність і безпека, і здійснюється керівництво суспільством в інтересах цієї його частини, а також керівництво справами всього суспільства.
  • Громадянське товариство- це група вільних рівноправних людей, кожний з яких має можливість бути власником, а також активно брати участь в політичному житті.
  • Право- це система загальнообов'язкових правил поведінки (юридичних норм), установлених забезпечених державою з метою урегулювання суспільних відношень.
  • Функції права-це основні напрямки . його впливу на суспільні відношення.
  • Система законодавства-це комплекс діючих нормативно - правових актів даної держави, пов'язаних між собою одночасно розділених на частини.
  • Конвенція-міжнародна угода з якогось спеціального питання, яке має обов'язкову силу, для тих держав, які до нього приєднані.
  • Людина-жива істота, яка володіє мисленням, мовою, здібностями створювати предмети виробництва і користуватися ними.
  • Громадянин-людина, яка належить до населення даної держави і користується всіма правами, виконує всі обов'язки цієї держави.
  • Декларація- об'ява, проголошення основних принципів, не маючи обов'язкової сили, рекомендація.

/Files/images/7145.jpg ДІТЯМ ДОСТУПНІ ТАКІ ЧОТИРИ ГРУПИ ПРАВ:

  1. Права на гідне існування і виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.
  2. Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.
  3. Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
  4. Права на свободу слова, думки та діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.